Ogłaszamy zwycięzców konkursu "Mój najlepszy pomysł na pracę zdalną z uczniami ze SPE":

  
Asia Heftowicz

Marta Kuczyńska

Paulina Jedyńska

Michalina Ignaciuk

Elwira Berej

Agnieszka Kościołko

 
Gratulujemy pomysłów! I dziękujemy, że zawsze można na Was liczyć.

Każdy zwycięzca, a właściwie zwyciężczyni otrzymuje:

  • po 5 darmowych zestawów zeszytów ćwiczeń Ortograffiti do wybranej klasy
  • zniżkę 30% (w postaci kodu rabatowego) na zakup dowolnej liczby zeszytów ćwiczeń z serii Ortograffiti do szkoły podstawowej ze sklepu internetowego: https://sklep.operon.pl/
  • zaświadczenie potwierdzające publikację prac konkursowych na stronie ortograffiti.pl

 

Prace konkursowe

 
Joanna Heftowicz, Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Grabowie

Moje pomysły na pracę zdalną z uczniem z SPE przedstawiam w filmiku na YT >>>ZOBACZ<<<

 
Marta Kuczyńska, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bolesława Prusa w Hrubieszowie

1. Podczas edukacji zdalnej najważniejsze w pracy terapeutycznej jest dla mnie budowanie relacji. Dlatego każde zajęcia rozpoczynam od rozmowy na swobodny temat, choćby miały to być: pogoda za oknem, przygotowania do świąt bądź moja droga do pracy, gdy uczniowie są mniej rozmowni:) To tworzy dobry klimat nawet z barierą ekranu... Na moich zajęciach pojawiają się czasem: młodsze rodzeństwo lub zwierzątka domowe. 

2. Posiadanie przez wszystkich moich uczniów zeszytów ćwiczeń Ortograffiti bardzo ułatwiło mi pracę i sprawiło, że nie musiałam martwić się o wysyłanie ćwiczeń, kart pracy itp. Dzięki Ortograffiti mamy bazę do naszych ćwiczeń i doskonalimy czytanie, pisanie, słuchanie itp.

3. Najlepszym pomysłem w tym roku było realizowanie projektu "Ortograficzne opowieści" z użyciem kart ortomagicznych oraz różnego rodzaju kości opowieści. To się nigdy nie nudzi! Na początku zajęć losuję kolejno dla każdego ucznia 5-6 kart ortomagicznych lub kostek, które prezentuję do kamery. Proszę o powtórzenie wylosowanych kart/kostek, co dodatkowo ćwiczy pamięć, następnie uczniowie tworzą zabawne historyjki ortograficzne, z użyciem wylosowanych obrazków. Można także kontynuować opowieść rozpoczętą przez innego uczestnika. Uczniowie bardzo proszą o możliwość opowiadania na zajęciach, wręcz się tego domagają, a ja nie protestuję. Niektórzy z nich tworzą tak długie, piękne opowiadania, że chyba napiszą swoją książkę:) To prosty pomysł na pracę, ale naprawdę podoba się dzieciom i umila zajęcia nawet w chwilach zwątpienia:) A o to moim zdaniem chodzi w myśl zasady "najpierw relacja, potem edukacja".

Paulina Jedyńska, Szkoła Podstawowa im. Jerzego Pietrkiewicza w Fabiankach

Pracuję zdalnie z uczniem słabowidzącym. Poniżej przedstawiam krótki opis oraz zdjęcia zadań, które wykonywał uczeń podczas jednej z lekcji zdalnych. Podczas zajęć stosowałam zadania, aplikacje i strony, które posłużyły mi do realizacji powyższych celów. Uczeń podczas spotkania na Teams miał możliwość samodzielnie przechodzić z zadania do zadania – umieściłam zajęcia w padlecie. W aplikacji learnigapps miał możliwość dzielenia wyrazów na grupy (części mowy), w aplikacji ozoblock mógł tworzyć skrypty, w digipuzzle poruszać się w przestrzeni oraz układać tangramy. Na końcu zajęć uczeń rozwijał swoją kreatywność – układał obrazek w generatorze kodów. Był to temat wielkanocny.

                                                     

Michalina Ignaciuk, Poradnia psychologiczno-pedagogiczna "Osiek" w Gdańsku

Edukacja zdalna jako sytuacja zupełnie nowa zmobilizowała do stworzenia adekwatnych, czyli nowych rozwiązań!  

Jestem pedagogiem, terapeutą i diagnostą w PPP i na co dzień pracuję z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. W swoim rozwiązaniu połączyłam nowoczesne technologie (wirtualną rzeczywistość) oraz wybrane ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne w formie nagrań video na stworzonym w dobie pandemii kanale YouTube.  Dzięki temu inni specjaliści mogą także korzystać z tego rozwiązania na swoich zajęciach online!  Tutaj  jeden z wielu opracowanych filmów, w tym materiale ćwiczymy pamięć wzrokową.
 

Elwira Berej, Szkoła Podstawowa im. Jana Pocka w Markuszowie

Pracując z uczniami ze SPE, korzystam z wielu metod pracy. Uczniowie szybko się nudzą, więc warto ich zaskakiwać. Dlatego wykonujemy ćwiczenia w zeszytach Ortograffiti, ale korzystamy też z ćwiczeń online. Ulubionymi ćwiczeniami ortograficznymi moich uczniów są te ze strony Wordwall.  Korzystam z materiałów tam zamieszczonych, ale tworzę też własne. Jednym z nich jest rozwijająca percepcję wzrokową – wykreślanka ortograficzna
Zadaniem uczniów jest odnalezienie wśród wielu liter wskazanych wyrazów z trudnością ortograficzną. Sprawdzonym przerywnikiem podczas zajęć jest ćwiczenie polegające na tym, że młodzi ludzie rysują w zeszycie, na kartce, 6 kółek. W środku każdego kółka malują przedmioty, rośliny, zwierzęta na daną literę, z trudnością ortograficzną. Kiedy widzę, że uczniowie są już zmęczeni pracą przed ekranem proszę, aby poszukali w swoim pokoju przedmiotu w danym kolorze, na daną literę, z trudnością ortograficzną. Zabawa jest przednia, a zmęczenie czy znudzenie szybko mijają.
 

Agnieszka Kościołko, Szkoła podstawowa w Jarczowie

Wykorzystuję karty relacji, łamacz lodów w pracy zdalnej i stacjonarnej. Jest to doskonałe narzędzie, sprawdza się w sytuacjach niskiej samooceny uczniów, budowania relacji i zaufania, a przy okazji stanowi świetny wywiad diagnostyczny.

                                   

    

Dodaj własny komentarz